To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Saturday, January 1, 2011

saya anak jati pulau pinang

                                                          bendera negeri ku yang tercinta
pulau pinang

actually entry nieh khas untuk blog pilihan malaysia
(ermm..aku pon bwu tawu je sai nieh)
so,pada kawan-kawan yg baca  
u'll leyh join jge..
thanx a lot yeah!

uke...cakap sai pulau pinang nieh..memng banyak laa history n kenangan-kenagan nya..
cube selak buku teks sejarah
musty ada cite sai pulau pinang kn..
yelaa..nk bangkang aku eh?..
negeri kowank pon ade laaa
suke???
hahahaha..
senyumsenyum plak yea..

aku dan pulau pinang memang ta leyh di pisahkan..
nk tahu kenapa?
bnyk sbb nye..
tak percaya??
kowank nk bukti?..
fine...
meh nk cite mehh..

aku dilahirkan di pulau pinang..
pada 28 mei 1992..
membesar hanya seketika di pulau pinang
err...
still anak jati pulau pinang kan??..
pastu masa aku darjah 2 kre nye aku dah umo 8 tahun kowt kn...
aku bpindah mai pulau pinang laa...
start dari tahun itulaa
hidup ku hanya untuk pulau pinang
err..agak bpatriotik sket yeaa

aku membesar dan meneruskan pengajian di sek keb sg ara..
maseh di pulau pinang..

lepas tu sekolah menengah di sek men keb bukit jambul...
err..di pulau pinang jge ye..


er..pernah seketika
bersekolah di maktab rendah sains mara,balik pulau..
pulau pinang juge yea..


now,aku sedang meneruskan pengajian di peringkat diploma
di japan malaysia technical inst
oh yeaaa!
di pulau pinang jge

haaaa..
amek kowank...
aku ta percaye???
aku memang berada di pulau pinang je..
bukan tanak kuar dari negeri tercinta..
tapy...
negeri tercinta tanak lepas kan aku pergi laa
hehehehe

pasai pulau pinang nieh..banyak act yg menarik..
antara nya..tempat-tempat yang cantek n best laa
makanan yg sedap n pelbagai jenis..
waaaa~
nk tawu apa yg best??
jum melawat pulau pinang!

at cnie aku senarai pendek makanan-makanan yg best



makanan yang sedap

pasembor padang kota


nasi kandaq


laksa penang


mee udang


cendol






tempat menarik yang aku suka

empangan mengkuang



tren di bukit bendera


fort conrwallis




batu ferringi



taman rimba



uke?..ta puas aty ag..
tape..t aku sambung bercerita
waaa
agak teruja la nak cite sai pulau pinang nieh
banyak kowt nk ceritaa
waaaaaaaa
i love penang so much laa





3 comments:

Anonymous said...

kl pon best gk..
huhuu

Budak Botak said...

he3, penang ye. kg kt sana...

Fifi Natasya Mohd Nazlan said...

ahaha..idop penang
;)