To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Saturday, February 5, 2011

uhmmmm..patut laa aku selalu jadi pelupa -,-



korang tahu kenapa korang kerap sangat lupe?(aku pon kadang kadang jadi pelupa juga)
tady aku merajinkan diri mencari punca punca nya..haha..lalala..da lma aku ta check info pasai healthy ok?
actually,sume orang pernah lupa kan..contoh nye..ehh...ape ek aku nk tulis nieh..haaa..kan aku cakap..aku pon pelupa.  .-,-    

dush!dush!aku maen maen je la..nieh ha aku list kan sebab sebab nye..
  
     
makan kepala ikan  ... hahaha...kepada kipas susah mati kari kepala ikan..hope u'll
bace post nieh..ta payah makan kepala ikan da eh..

                
  makan makanan yang ada sangkut paut nan organ dalaman hati,limpa
               jantung,perut dan yang seumpama dengannya..paham?..tq..

makan or minum benda benda yang da tcemar si semut...ello..time     kecik kecik kan mama korang da pesan...(jgn minum air tu..ada semut..t pelupa)
haa..ingat x?...


skunk aku gune word " jangan"
ok?..jangan makan berlebihan..kalau boleh makan semasa lapar dan berhenti 
              sebelum kenyang..omg!patut la aku pelupa...aku selalu makan sampai kenyang..
             fuhhhhh~

air plak...korang minum air mase suapan nasi..phm?..haa...tu salah satu sebabnya juga.. -,-   baru ku tahu laa


tu sume sebab sebab aku jadi pelupa..skunk aku nk list camne cara nak kuatkan minda..
kalu boleh share tips nie at orang yang nk amek exam ( -,-  hollaa)


rupa rupanya ade banyak makanan yang boleh kuatkan minda kita
-buah anggur hitam
-madu lebah
               -halia
               -buah badam
               -susu
               -air zam zam
               -kismis
               -jus carrot & madu
               -epal
               -air soya

selain tu,oksigen kan penting..kita patut nye kena cergas..aktif la sikit kan..erk?aktif?...aku da pencen laa dari bersukan nieh..so,kita boleh juga amalkan teknik 
mengawal pernafasan yang baik...amalkan dengan menarik nafas sebanyak 7 
               kiraan,lepas tu tahan nafas selama 14 kiraan..cepat la try...-,-


yang paling penting..kita kena lah selalu ingat Allah s.w.t...latihkan diri dengan berzikir ya rahman (100x lepas solat fardhu) ya hakim (300x setiap hari)





No comments: