To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Monday, May 30, 2011

dulu & sekarang

Dulu & sekarang
Ini pasal fifi natasya ok ! tade kena mengena dgn yg laen yea.. 


Dulu mase kecik-kecik
Kalau sya majuk..                
Mama & abah mesti pujuk...
Sekarang dah besar..
Kalau majuk ..
Mama & abah tengok jeling-jeling je..
Haha..mesti parents ckp
“perangai tak ubah-ubah lagi eh”...
Rindu nak jadi mcm budak kecik !!! 


Dulu mase merajuk dgn abang & adik-adik..
Sya mesti lari masok bilik
Nanges puas-puas..
Tapi sekarang..
Sya da besar ..dah pandai guna ayat nak tunjuk merajuk sya tuh...
Hehe...smpaikan before sya lari masok bilik
Adik mesti ckp ...
“OK ! FINE !!!”
Pandai kan adik sya ( sengal je puji dia :p )

Dulu mase kapel dgn ex yg laen ..
Kalau sya merajuk , terasa hati ,marah
Mesti dorang ckp
“dah-dah la tu..mcm budak-budak je perangai”
Eiyerkkk ! ta romantic lgsg ...
Haha..skrg dgn tsf
Kalau sya merajuk
Mesti dia cakap
“nak wat pangai comel tu ke ?”
Eiii ~ lagi la btambah geram + nak majuk kaw-kaw
Syg tengku shaiful fazuan !!! 

Dulu time sekolah menengah
Kalau sya merajuk ,terase hati yg amat sgt ..
Mesti sya dok senyap-senyap..
Ta bcakap sepatah ape pon..
Sampai la dorang pujuk sya
Hahaha ~ gila kejam oh dulu !! 
Tapi skrg kalau merajuk pon..
Sya pujuk sendiri hati sya nieh..
Kadang-kadang trasa hati gak..
Tapi sya buat tatawu je..
Sya tawu dorang takan pujuk sya cmne kwn-kwn sya yg laen pujuk sya...
Kdg-kdg tu rase tade mood nak majuk..
rase rugi sgt-sgt majuk kalau tade org yg pujuk...
rindu mlfc & sume kekawan !!

pape pon , yg dah blalu tu kite kena biarkan dan terus menjadi kenangan terindah sepanjang perjalanan hidup kita kan .. kenangan itu yg mencorak kan kehidupan kita nieh..anyway, sya happy dengan sume nieh ..ta kire indah ,manis ,pahit & sedih ..tu semua pengalaman yg kita dapat sepanjang kita hidup di muka bumi nieh kan..enjoy your life ok !! 


sincerely from my heart   ,
fifi natasya mohd nazlan     






No comments: