To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Saturday, June 11, 2011

title tak penting kan , yang penting hati ;)

salam & hai guys..entry nieh luahan hati saya.."penting kan hati seseorang tu"




i'm not a perfect person too ! :( huh ! ..saya pon perlukan someone yg boleh paham saya...bukan asyik saya je yg kena paham orang-di-luar-sana-tu..kenapa ? saya pon punya hati-perasaan juge..bukan awak-awak je yang ade hati-perasaan..saya pon manusia biase..tolong la kekadang tu buat-buat-paham-dan-layan-perangai yang tah pape tu..anyway ,trimas sbb bertahan dengan saya..
;)


lame lagi perjalanan hidup kita kan awak..so,saya tanak la bcakap lebih-kurang dengan awak..errr..awak paham x nape ? ..saya tanak tambah dosa ..mane nak tawu kot-kot la esok-lusa ajal da sampai,ta sempat nak minx maaf if saya ade mnokok-nambah-segala-bagai-yang-berkait dengan awak..awak,kekadang orang laen rase best bile ade dengan awak..kekadang orang laen rase menyampah dengan awak..kenapa ye awak ? ..saya pon rase mcm tu..kekadang saya awak la paling bagus..tapi banyak nye saya rase awak terlalu kurang..jahat kan saya ? sesuke-kaki-hati-tangan je cakap mcm tu dekat awak..maaf awak..itu fakta+realiti hidup..kita punya mata untuk melihat,mulut untuk berkata,telinga untuk mendengar,otak untuk berfikir..pandai-pandai la awak pikir ye..sape la saya dalam hidup awak ,nak mengarah itu-ini kan ?;) tape awak..saya paham..hanya awak yang bijak+pandai dalam soal nieh kan ?..


pernah ke saya mngadu-domba dekat sape-sape awak ? ..pernah ke awak tengok saya nanges+meraung+teriak bagai nak rak ? ..tak pernah kan ?..


awak, air mata saya dah banyak sangat-sangat saya titis kan..dulu,saya tak pernah nak hargai air mata saya..saya kerap sangat biar ia mengalir..saya lemah+tak kuat dulu..sbb ramai sangat manje kan saya , hargai saya bila saya ade di sisi dorang..nape awak x ? ..awak tetap sama dengan yang lain..tapi nape awak selalu wat saya nieh tade makna bila saya ade di sisi awak ? ..awak , sekarang dah lain,saya dah tak macam dulu taw..:) saya dah jadi supergirl..hehe..saya tamaw nanges sbb hal yang saya rase annoying je..buang mase + buang tenaga + bazir air mata yang mahal nieh..thanx pade pengalaman yang lepas-lepas..trimas pade kenangan yang pernah tercipta untuk mjadi memori & pelajaran dalam hidup saya ..


sekarang saya buka chapter baru dalam diari kehidupan saya nieh..sekarang dah masok chapter 19 ..:) ..saya ade hidup saya , awak ada hidup awak..kita tak kan saling ganggu-mganggu dah kan ?
ehh ! saya penah ganggu hidup awak ke ? ..maaf kalau ade.. ;) 




awak-awak,sekarang saya happy..saya happy dengan life saya..saya happy sangat-sangat..awak tawu colour pelangi ? ..macam tu la colour khidupan saya skrg nieh ..saya ade semua nya ..saya suka gembira , & saya benci sedih ! ..maaf sedih saya terpaksa benci awak..saya tanak hati saya lembut mcm dulu lagi ..saya nak jadi kuat ! macam iklan biskut tu " sekuat tiger " ..saya ade semua yang saya nak ..start dari 2010,awak tak pernah dalam ingatan saya..saya takot kalau awak muncul & rampas kgembiraan saya..saya tanak ..saya tanak awak ade lgsg di sisi saya..boleh tak awak tolong pergi jauh-jauh ? ..tinggai kan saya sendiri..saya tahu diri saya..awak tak perlu untuk jadi sebahagian dari hidup saya ..thanx untuk dengar+baca+paham isi hati saya..saya tak sempurna mcm yang lain..


hidup saya untuk orang yang ade di sisi saya..bukan untuk orang yang tak pernah sedar kwujudan saya ...




pssstt ~ The greatest healing therapy is friendship and love " 


nota perasaan buat semua orang : kekadang kita perlu menjaga hati orang lain
                                                 juge kan..;)       


nota untuk kekawan : rindu korang & good luck untuk kawan di JMTi ;)


nota cinta buat TSFBeing deeply loved by someone gives you strength, 
                              While loving someone deeply gives you courage...

                              <3

1 comment:

CikNuwairah said...

apakah???aq bca smpai dua kli auw..
tp still nk kata..apa yg kau merepek nih fi??hak3!!:D