To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Thursday, January 5, 2012

best nya p sekolah

tahun baru , azam baru , blog baru , barang-barang baru .. suma nya baru . agak-agak nak kena hempuk , cube la minx awek/pakwe baru . hee ~ nie entry kedua untuk hari ini . kenapa aku terlebih rajin menaip hari ni? of coz sebab nak bterima kasih dekat aqidah nuwairah .terima kasih la ye , share ilmu dengan aku . ahhaha . aku rasa macam skema terok ja . perasan tak bahasa aku guna kadang-kadang macam ada bahasa baku . lepas tu , macam dah takda shortform yang bajet macam comel ?..

padahal tak comel pon , geli + tbelit lidah nak sebut ada la kan . bila aku tengok balik , cantik juga kan tulis panjang-panjang . dah macam zaman sekolah dulu .time tu kita semua kena buat karangan emmm , berapa eh cikgu nak ? lupa la . tak silap aku kena lebih dari berapa ratus entah . kalau buat ringkasan kena buat 100 patah perkataan . kan ? . kalau tak sila aku la . hee ~ sekarang , kita semua dah tinggai tu semua , homework yang kena buat dalm buku warna koko , kalau sekolah aku kulit buku warna biru . pastu kena buat exercise dalam buku yang kita beli dekat kedai buku tu . konon buat la , kalau aku tataw jawapan , aku selak dekat belakang sekali , lepas tu hafal . then , tulis .. hahaa.. konon hebat la , satu saat dapat la buat 3,4 soklan . tu time sekolah la .

sekarang ni semua lain . semua dah berubah , sekarang apa yang note cik cakap semua kena salin kat a4 paper . lepas tu , note semua yang photostat . pastu kadang-kadang dapat note dari cik . masa salin note , mesti ada slide show , time tu la paling uji kesabaran aku . nak kena perhati screen lama-lama . dengan silau dia , tambah cahaya terang . sakit mataaaaaa oiii .. huargghh ! sekolah lagi best .

sekarang nie , tinggai adik aku sorang ja yang besekolah . hehe . kesian ooo . before balik asrama , dia dah cakap " nak cutii , tamaw p sekolah ." hahaha . dia tataw lagi betapa siksa nya lepas abes sekolah . time dah abes spm , semua rasa syok ja . apa tak nya , boleh bangun lambat , tapayah dok iron tudung / baju , boleh senang-senang hati keluaq , pastu boleh relax-relax . maklum la sekolah dah abes . heee . sekarang ? . no komen , aku rasa , aku tetap buat benda yang sama tiap-tiap tahun .

dulu time 1st day sekolah , mesti aku cakap " cepat laa cuti " . sekarang pon macam tu juga . yang tu ja , aku rasa tak berubah . i miss my school , i miss my friend , i miss the moment with my friend . *sedihh baq ang*



#16hb kena balik JMTi dah . nak kena study dah . awat cuti sat sangat . haha

No comments: