To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Friday, January 6, 2012

doa pendekat jodoh

hai . selamat pagi semua . pagi ini , aku nak kongsi sesuatu . tadi , aku agak rajin jenguk google . dan search macam-macam . see, aku jumpa doa ni . aku harap aku boleh kongsi dengan semua orang . korang pon boleh la amalkan doa ni . (aku guna pagi oke , sebab jam aku tunjuk am bukan nye pm)


pertama sekali , baca doa al fatiha kemudian baca doa ini : 



"Ya allah , jadikanlah dia (sebut nama orang yang inginkan jodoh) dikasihi pada hati-hati mereka yang berima dan gembirakanlah dia (sebut nama yang inginkan jodoh ) dengan kekayaan sehingga seratus dua puluh kebaikan . Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya"

gantikan sebutan yang bertanda bulat(dia) kepada sebutan pada jodoh korang .

contoh pertama - jika yang berdoa itu perempuan untuk jodohnya : ALLAHUMMAJ ALHA kepada 
HU ( dia lelaki dan sebutkan teruskan nama lelaki yang ingin korang di jodohkan)

comtoh kedua -jika yang berdoa itu lelaki untuk jodohnya : ALLAHUMMAJ ALHA 
( dia perempuan dan sebutkan teruskan nama perempuan yang ingin korang jodohkan)



# sebaik-baiknya dilakukan selepas solat 5 waktu 








No comments: