To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Thursday, January 31, 2013

# kunci



sesetengah perkara yang ditanya itu selalu membuatkan mulut aku terkunci
bukan susah soalannya , tapi bila kau tanya soalan macam tu .
aku rasa aku tak patut jawab .


so , aku taip dekat blog ni .
boleh kan macam ni ?
:')



jauh menyimpang . eh , tersimpan . -.-


lebih baik jujur tentang perasaan dan hati .
eh , tapi lebih hebat kalau jujur bila berkata .


pernah kau menangis bila fikir apa yang sepatutnya kau rancang tidak menjadi .
dan pernah kau menangis bila hati kau rapuh didepan seseorang yang kau sayangi .
* sayang okay , bukan cinta *
pernah kau rasa bila kau seorang diri cuba merungkai masalah yang kau rasa kau tak mampu untuk selesaikan .

PERNAH TAK ?

diam jika kau tak mampu hadapinya , tapi sampai bila .
andaian orang " eh , biasa la tu " .
come on makcik pakcik . hidup sekarang bukan kena tunggu orang datang tolong , tapi lebih baik kalau kau cuba buka mulut dan luahkan .
* open minded *
tak semestinya semua akan pandang sinis .
sila lah positifkan minda itu .

kenapa aku rasa macam lari tajuk ni ?

apa yang aku cuba taip ni pasal penyesalan -.-
penyesalan bro .
tiba - tiba aku rasa dewasa sikit abad ni . muehehe :D



Wednesday, January 30, 2013

sains :*



" makin meningkat umur , makin berkurang orang dalam rumah "


itu hipotesis sains yang bakal membuatkan cikgu mengamuk balik asid . ngeh ngeh =x
maaf cikgu , sekian lama meninggal kan sekolah rendah , terus rasa macam kanak kanak yang baru kenal apa itu matahari . eh , takde kena mengena cuma nak bseloka dimalam hari , membuat hati terhibur , mengenang nasib diri yang kesepian ini . selalu boleh juga bersembang . ini tidak . ARGHH !

takde benda nak tulis dah .
cuma nak bagitau .
aku rindu adik - adik and abang aku .
apahal semua orang jauh ni ?
sunyi tahu tak .

ikhlas dari hati ,
i MISS 'em


Monday, January 28, 2013

Saturday, January 26, 2013

# sama


bohong
tipu
dusta

sama jenis
sama maksud

-.-

# save and delete


kadang kadang aku rasa macam keseorangan 
tanpa sesiapa yang dapat memahami situasi aku 

kadang kadang aku rasa macam semua orang ada disisi aku 
menceriakan hari hari aku 

kadang kadang aku rasa macam gelap gelita 
bila aku keseorangan cuba menyelesaikan masalah aku 

kadang kadang aku rasa ,
aku tak patut untuk tulis benda ni 

:')

simpan ia sebagai satu kenangan yang telah berlaku . 

# D I A M



diam dan terus melangkah ke hadapan 
macam mudah kan ?
cuba kita letakkan diri kita kat situ 
tak boleh kan ?

fahami keadaan . 
jangan mudah menilai . 
fikir dan yakinkan seseorang itu . 

:')

Friday, January 25, 2013

Thursday, January 24, 2013

senyum :')



mari kita senyum 

bila kita sedih 
bila kita berduka 
bila kita susah 
bila kita jatuh 
bila kita resah 
bila kita terasing
bila kita keseorangan 
bila kita dikecewakan
bila kita dianiyai 
bila HANDPHONE jatuh 

mari , SENYUM :')

puas hati

boleh aku start melukis balik ?
walaupun lukisan aku tak sehebat pelukis lain . 
tapi tetap dipanggilnya aku pelukis . 

boleh aku melukis lagi ?
boleh selagi tangan aku masih tetap memegang pensil 2B , 
dan masih setia mencari kertas putih yang kosong tanpa coretan atau contengan . 

boleh aku melukis ?
walaupun tiada yang menghargai , 
cukuplah sekadar aku puaskan hati sendiri , iya dak ?

manusia . 
tak perlu nak memperkecilkan orang lain . 
sila cermin diri sendiri dahulu ye :')

terima kasih



terima kasih 

terima kasih dengan kepercayaan itu
terima kasih untuk kasih itu
terima kasih untuk cinta itu 
terima kasih untuk simpati itu 


^^ go away , PLEASE 


Tuesday, January 22, 2013

#youHATEme ,iLOVEyou :')


bila dekat , kita tak pernah nak hargai kehadirannya 
bila jauh , kita tak jemu meminta perhatiannya 

bila sayang , macam - macam kenangan yang kita cuba sematkan . 
bila benci , macam-macam yang kita ungkit .

maaf , bila aku tak sedia dengan semua ini .
maaf , bila aku belum dapat buat hidup kau sempurna . 
maaf , bila aku buat masa kau terbuang . 
maaf , bila aku selalu sakitkan hati kau . 
maaf , bila aku bukan yang terbaik untuk kau . 


jangan jadikan jarak itu satu alasan bila kau dah tak sayang aku :')





Sunday, January 20, 2013

# semalam



semalam kau bercerita .
tentang aku dan kau .
semalam juga kau kata
kau cinta aku seorang .
semalam kau janji setia selamanya .
semalam kau janji bahagia .

hari ini kau diam membisu .
sepi . angin lalu bawa cerita .
kau sudah lupakan aku :')

jadilah bulan yang setia menemani malam sepi .




tolong , jangan baik dengan aku .



tolong jangan baik dengan aku .
tolong jangan baik dengan aku lagi .

aku tak yakin dengan hati aku .
aku taknak hati aku sakit .
bila aku dapat tahu kebenaran pagi ini .


tolong jangan baik dengan aku .

#matahari




matahari . 
membawa sinar pada pagi . 
jadilah matahari yang membawa kebahagian setiap hari . 

Saturday, January 19, 2013

taknak tulis tajuk apa . baca diam - diam

hari ni aku perhati .
aku fikir kejap .
kenapa aku rasa macam tadak life ni ?
salah kerja ?
bukan bukan .
salah aku ka ?
bukan bukan .
sapa ja yang nak mengaku salah sendiri .
iya dok ?
bukan bukan .

semalam aku rancang , ingat nak simpan duit lagi .
simpan kat tempat yang selamat . bukan kat bank , tapi kat mama . wuahaha . ranap ranap .
'bagus bagus , nanti boleh beli peti ais baru '
nampak permainan di situ . mama punya pasai kan , apa pon boleh .

hari ni mama baik hati , tak kejut aku pon . selalu bising bising suruh aku bangun . eh , hari ni diam je . tape , aku macam seronok teruja . sambung tidow balik walaupun aku dah bangun awal . kambing betui , ade ke patut aku ingat hari ni aku kerja . sambung balik , lepas tu mama hilang . keluar bersama rakan nya . tghari baru balik . tape lagi , mungkin mama lupa . dirumah ada perut - perut yang kelaparan . lagipun hari abang aku nak balik kem dah . mesti la mama nak masak sedap sedap . iye dak ? tapi pelik lagi . mama aku ta balik rumah lagi . masih berseronok mbeli blahh lettew .

kui 1 , baru mama aku balik . mama aku suruh masak nasi ja . NAMPAK PERKATAAN JA tu ? faham bukan . lauk da beli lettewww .
 -.- aku ni da buat spagetti ala-ala seafoody bhai .
takpe , relax , cool . padahal remuk pilu da ni . sapa nak makan ?

ah , aku tade mood nak cakap pasai makan .
nak meratap indah plak .
sayonara .


p/s : hari ni birthday mama . HAPPY BIRTHDAY and sila la gembira selalu walaupun busy meguruskan anak-anaknya yang manja mengalahkan budak kecik . padahal semua umo da masuk belasan puluhan . hikhikhik . WA TA MAIN LA , CIUM CIUM BAGAI . wa nak bagi kejayaan kat mummy wa . harap mummy wa happy and bangga dengan anak-anak dia . muehehe . peace !

untuk nabile nabila nabilo and selanjutnya . sila la balik ke rumah . wa masak spagetti tadak sapa nak makan -.-


salah !

assalamualaikum . 

semalam , jam aku disalahkan . 
hari ni , kalendar disalahkan . 
ahh ! apa kena dengan aku ni . 
kenapa kenapa aku mcm ni .
sila jawab !


-.-

Friday, January 18, 2013

tajuk apa aku nak letak ? urghhh .


Assalamualaikum . 

aahhh ! pagi jumaat ni la nak jem teruk . 
asal kereta semua nak gedik-gedik kuar time ni ?
banyak jalan lagi ada .
pergi sana bawa laju - laju . 

aku nak cepat , 
takut lambat lagi . 
salah jam ar ni . 
tak pernah nak bagi aku cepat . 
selalu lambat kan aku 
*jemm , bateri abeh bro *

puii , tiba-tiba aku tak rela blog aku dicemari aktiviti harian aku . 
menyesal gila ada niat nak update perkara macam gadis - gadis shomel . 
ni pon nak dekat limabelas minit aku pikir , nak letak tajuk apa . 
ade ke patut ?
tulis tak sampai seratuslimapuluhjuta , tapi ada hati nak letak tajuk comelcomel . 




ada , buang JAUH - JAUH .



kita selalu nak benda yang kita tadak
benda yang kita dah ada tu kita lupa , buang jauh jauh . 
bila benda yang kita nak tu tak dapat , 
cepat - cepat kita cari benda yang kita ada dan yang kita dah lupa , buang jauh - jauh .

-.- kejam






Sunday, January 13, 2013

hye , PENCURI


hai pencuri ,


kau curi tawa aku 
kau curi senyum aku 

kau curi pandangan aku 
kau curi hati aku 

kenapa kau tinggal sedih aku 
kenapa kau tinggal duka aku 
kenapa kau tinggal tangis aku 

semalam kau ucap rindu 

semalam kau ucap sayang 
semalam kau ucap cinta 

hari ini kau pergi 
hari ini kau diam 
hari ini kau sepi 

terima kasih pencuri :')
aku diam tak bererti aku lemah dengan permainan kau 
aku harap kau faham 
bila air mata aku dah tak menitis , masa itu hati aku dah cukup kuat untuk terima kehilangan kau . 

Saturday, January 12, 2013

sebelah tangan , mungkin TIDAK .



dia kamu miliki
kamu aku miliki .
aku siapa yang miliki ?

dia hak kamu
kamu hak aku .
aku hak siapa ?

dia kamu jaga
kamu aku jaga .
aku siapa jaga ?

dia kamu sayang 
dia kamu cinta . 
kamu aku sayang 
kamu aku cinta .
aku siapa sayang ?
aku siapa cinta ?

sabar hati ,
suatu hari nanti ,
MILIK , HAK , JAGA , SAYANG , CINTA 
menjadi kepunyaanmu :')