To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Sunday, February 17, 2013

ambil itu sebagai pengajaran



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ 
Assalamualaikum sikacak dan sicantik manusia sekalian . 
mari dengarkan lagu mana hilangnya - monoloque ft adira & hazama 
lagu yang mampu buatkan aku rasa apa itu kehidupan . 
ada pasang surut didalam kehidupan kita . 
eh , itu pendapat aku bila dengar lagu ni .
 so pelis , jangan nak sembang kencang disini ye  T.T

ah , mari kita straight to the point . 
clear and easy to understand . am i right ?
" ambil itu sebagai pengajaran" 
tak kira dari segi bahasa atau tidak , aku nak tegaskan ini adalah berkaitan dengan hidup aku . 
pernah tak korang ada sahabat bilamana anda berada di tadika , sekolah agama , sekolah rendah , sekolah menengah , mahupun uni ?
sahabat yang korang rasa , boleh berada dimana-mana . 
bila kita text , dia akan reply . 
bukan bila boyf text baru nak reply . 
and kawan yang senang berkata jom , 
bila kita nak keluar . 
bukannya kawan yang hanya keluar dengan boyf saja . 

pernah tak korang rasa , 
kawan korang hanya memerlukan korang bila terdesak . 
bila perlukan bantuan saja ?
pernah tak ?
 lepas tu , dia akan tenggelam timbul tunjuk muka bila dah tak perlukan perkhidmatan kita . 
dan pernah tak korang rasa kawan senang amat senang dijumpai . 
ditepi jalan , ditepi tasik serta dikaki lima .
dan kawan sewaktu susah hanya akan muncul selepas korang mencari dipelusuk dunia . 

jika anda yang membaca ini mempunyai sahabat yang baik , 
hargailah mereka . :')
sahabat baik amat susah ditemui . 
macam cinta sejati . 

ahh , rare bukan ! :P
sayonara . 

#np : mana hilangnya 

"Kemana hilang sayang puas ku mencari
Saban hari mendaki kau masih belum ku temui
Di manakah kau bersembunyi
Ku belum jumpa apa yang ku cari"

No comments: