To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Thursday, February 28, 2013

#geram aku terbalas .


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ

assalamualaikum pembaca setia . 
malam ni , mood gua mood layan perasan . hiks hiks ! cecomel je kan guna hiks ni . ;D

aku nak ke klimaksnye terus boleh ? malas dah nak bpuitis2 bagai ni . 
"kadang-kadang kita harus melepaskan sesuatu yang tidak pasti dengan rela hati ."
macam dalam perhubungan . err , aku tak bcakap pasai diri aku ye . 
ini hanya luahan perasaan . ^^

kenapa bila kita dah berjanji sihidup semati , dan bila ditengah jalan kemanisan tu , akan timbul perbalahan . 
dan kenapa bila kita berjanji setia sehingga hujung nyawa , tapi bila berada dipenghujungnya akan timbul cerita orang ketiga ?
dan kenapa bila sesuatu hubungan yang baik tidak dilanda ombak ganas , bila tiba saatnya akan muncul cerita ungkit mengungkit . 
renungkan . ini sudah tercatat dan sudah ditakdirkan jalan hidup kita . 
janganlah kita acap kali menyalahkan takdir dan mula menuding jari salahkan orang lain . 

ambil cermin , dan tatap wajah hati anda . 
bukan sekadar renungan , tapi muhasabah diri . 
andai diri masih ditakuk itu , buangkan lah .

orang sekeliling , janganlah anda hanya bermulut manis , tetapi dibelakang bagaikan duri dalam lipatan . 
aihh -.-











No comments: