To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Sunday, February 17, 2013

sakit sangat T.T


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ 
assalamualaikum sikacak dan sicantik manusia sekalian .
hari ni , terdetik dihati nak cakap pasai sakit . sakit ? yelah , sakit yang selalu membunuh jiwa raga aku .
bukan sakit cemburu mahupun sakit dihati dek perasaan yang terlalu curiga ataupun selainnya .
eh , kenapa banyak sangat ungkapan madah berhelah ni ?


korang tahu migrain ? alaa , adik beradik sakit kepala . tapi migrain ni terlebih sangat mix blood dia . campur sana sini hasilnya , dapat dekat aku . Aku , FIFI NATASYA yang mengalami migrain terlampau sangat . why me why ? sobs sobs T.T . *Alhamdulillah* 


pagi tadi bangun , bangun dan cuba untuk bangun . ahh ! tak boleh plak . why me why ? aku dah tak larat sangat ni . selamat hari ini boleh bangun lambat , dah memang sah-sah lambat la . so , tapayah kelam kabut terkejar sana sini . amek selimut pink hello kitty *cute kan*  tutup muka . kenapa ? sebab adik aku si nabila nabilo nabile buka lampu . ya allah ! sakitnya hanya tuhan ja tahu . pernah rasa silauan yang boleh buatkan mata korang tertutup untuk 5 minit ? haa ! macam tu la aku rasa , sampaikan aku rasa macam nak boh sepakan tendangan maut dekat dia weh . -.-

lepas tu ,dia tutup lampu balik . tak sampai seminit aku kira , mama pula masuk bilik . wuarghh ! mama pelish pelish . biarkan anakmu ini bergelapan seketika . anakmu ini tidak tahan lagi menanggung derita migrain yang sediakala degil lagi keteqaq . -.- mama cakap " bangun p mandi . mandi bagi segaq " macam biasa jawapan mujarab itu acapkali telinga aku dengari , tapi still the same meh , mandi la bkubang kerbau ka badak air pon , tetap sama . sakit ini masih belum hilang . why me why ?

then mama keluar dari bilik , lepas tu tetamu pon pulang / balik *ayat aku macam kencang bukan ?* . oh , aku lupa plak nak mention , pakcik makcik saudara abah datang singgah dirumah sebentar . lepas dorang balik , aku pon keluar dari bilik . konon nak mandi la kan . phewww , nak angkat kepala pon susah . rasa mcm berat gila . urat ni mcm tsangkut apa ja . ish , aku tak main-main okay . dulu time sekolah rendah kalau sakit kepala konfem aku nangis sambil gigit hujung selimut . sekarang ni takkan nak nangis gigit lagi kot . tak best langsung . tak sedap , takde perasa . muehehehe :D

okay la , ni pon kepala da mula sakit balik , jeles aku ngadap blog lettew . menci menci migrain , sape -sape yang baikhati , sayang aku sila la bagi kerjasama . pindahkan migrain aku segera . coz esok aku kerjaaaaaa ! takkan nak mc , oh no no no :'(


okay bye . penat aku taip . sayonara .



No comments: