To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Thursday, March 7, 2013

jumaat yang lalu , ada kenangan




malam bertamu 
bulan menyapa . 
sembunyi ia dibalik awan . 

aku pandang . 
aku senyum . 
indah malam dihiasi bintang . 

aku kira bintang dilangit . 
agar aku berjumpa bintang terang . 
dari jauh aku mohon . 
sampaikan rinduku pada dia . 

-al fatihah-



kawan yang aku kenal dari sekolah rendah . dan masih berkawan rapat hingga kesekolah menengah . walaupun kami tak sekelas . aku masih rapat  , namun belum puas aku mengenali dirinya , dia pergi tinggalkan aku dan yang lain . setiap jumaat , msg aku terima . ajakan darinya . teman ke pasar malam berdekatan . walaupun sekejap sapa hai hai , tapi itu kenangan . dan aku masih ingat , kau pendengar setia aku . aku sedih aku gembira , aku akan mengadu , even benda sekecil hama  . dan kau yang tak pernah jemu , buatkan aku gelak , walaupun dirimu berduka . :') 
aku rindu kau sahabat . dunia dan akhirat . alfatihah nizam .  

No comments: