To handle yourself , use your head , to handle others , use your heart

Wednesday, April 27, 2016

Abah


okay hi ! tadi masa online facebook , aku nampak satu news " temui ajal semasa tunggu hari konvo anak " Allahuakbar . sesungguhnya , aku merasai semua itu . masa aku konvo , abah dah tak duduk dekat penang , abah balik kampung dia , kedah . once abah dah balik sana jadi jauh semua orang untuk tengok abah . first sekali , abah sakit . yaa sakit dan tadak sapa yang boleh jaga abah . abang dengan ijam masing - masing kerja dekat kuala lumpur , nabila still dekat uitm tapah . dan aku ulang alik setiap minggu dari JMTi .

hari sebelum konvo aku , abah datang penang naik bas . abah dah tak larat nak drive , aku hanya iyakan saja . first aku takmau abah mai konvo aku langsung , aku takut abah tak larat . allahu , allah maha mengetahui . konvo kedua aku tahun ni , abah takkan datang langsung :'(


entahlah , masa duk taip ni air mata aku meleleh . sedihnya  , ada satu masa tu aku tak cukup duit , selalu aku minta dekat abah ja . abah la bank aku selama ni , tapi bila aku teringat abah dah tadak , aku jadi kosong terus . masuk bilik air aku menangis kat situ . malu nak menangis depan orang sebab orang lain tengok aku kuat . hemm ,


al fatihah abah . tunggulah kalau akak kuat nak menaip lagi entry ni .

Saturday, January 2, 2016

Saat aku menulis , mata aku berkaca .
apa dosa aku ?

# PERJALANAN HIDUP

kenapa sekarang ni aku rasa hidup makin lama makin susah makin tidak berseri .
dosakah menanti benda yang langsung tak pasti ?
ya allah , ampunkan lah aku sesungguhnya aku hambamu yang hina disisimu .
saat aku menaip entah kenapa jemari aku pantas seakan tahu isi hati aku , seolah aku biarkan saja jemari aku menaip segala yang terbuku .

ia yang terbuku . terbuku tebal kalahkan manuskrip dilibrary . seakan aku mengkaji apa yang bakal terjadi . tebalnya hati aku bila dikorek disakiti dikhianati dan tidak diperduli . bukan aku menulis mengenai buah hati , yang aku tulis mengikut rentak hati .

apa rentak hati aku ? ikut irama ataupun cuma berlalu pergi seperti mencari dimana tajuk untuk lagu sesuai . ya allah , seakan aku banyak berdosa semasa dalam mencatat apa itu liku hidup . kekiri aku lantas menulis , dan kanan aku masih melihat . maluuu .

malunya aku , kalau dibiarkan jalan bersama pasti aku paling dihina . ya allah , kau kurniakan aku hati yang kuat , tabah hadapi segala ujian , namun satu ketika ada aku terlupa . hati aku begitu terhiris tidak perlu belati yang tajam cukuplah sekadar kata tengkingan ,